Vedení pokladny
Komplexní pravidla pro vedení pokladny nejsou
zakotvena v žádném obecně závazném právním předpise. V praxi
bývá často zaměňován pojem pokladna jako prodejní místo, terminál a
pokladna ve smyslu účetním. V účetnictví či daňové evidenci vedeme
stav pokladny jako rozdíl mezi příjmy a výdaji v hotovosti, které
se týkají jakékoliv naší ekonomické činnosti.
Vedení pokladny a pokladní operace
Předmětem pokladních operací v účetním slova smyslu jsou
především pohyby peněžní hotovosti, příjmy a výdaje v českých
korunách nebo v cizích měnách.
Pokladna ve smyslu čistě obchodním slouží k evidenci příjmů za
prodej jakéhokoliv druhu zboží na prodejně. Daleko výhodnější než
pouze jednorázová pokladna či registrační pokladna je pro
vedení pokladny použít komplexní pokladní
systém - POS - využívajícího všechny možnosti počítačů.
Vedení pokladny v pokladním systému manas
Pokladní systém s výhodou využijete v
případech, kdy klasická pokladna nezvládá zpracovávat nároky
kladené na pohyb zboží a množství a složitost informací o zboží a
tržbách. Hlavní výhoda počítačových pokladních systémů - POS -
spočívá v možnosti rozšíření vlastností pokladen připojením různých
pokladních periférií.
Pokladna v pokladním systému manas je chápána jako jedno
pokladní místo, které může fungovat jako pokladna ranní, odpolední
či noční. Každá pokladní se přihlásí svým jedinečným heslem a při
každém odhlášení je provedena inventura pokladní hotovosti a její
sesouhlasení se stavem dokladovým.